Tartu laiendab rattaringlust

Tartus linnas eelmisel aastal avatud ja ülipopulaarseks osutunud rattaringlus laieneb nii Tartu linnas kui ka väljapoole.

Abilinnapea Raimond Tamme sõnul on Tartu rattaringlus hästi käima läinud suuresti tänu sellele, et rendirataste parklad paiknevad üle kogu linna. “Soovime järkjärgult parklate võrgustikku tihedamaks muuta, et rataste kasutamist veelgi hoogustada. Samuti on oluliseks sammuks parklate rajamine traditsioonilistest linnapiiridest väljapoole, et pakkuda alternatiivi autoga sõitmisele ning vähendada üha kasvava autostumisega kaasnevaid negatiivseid mõjusid,” ütles Tamm.

Linna erinevatesse piirkondadesse rajatakse tänavu juurde kümme uut parklat.

Tartu linnaga on tihedalt seotud ka linnalähedaste piirkondade elanikud ning seetõttu laiendatakse
linnas hästitoimivat rattaringluse süsteemi ka lähivaldadesse. Esimesena on otsuse teinud Tartu vallavalitsus, kes soovib rattaringlusega liituda juba sel aastal ja rajada kaks rattaparklat linnale kõige lähematesse elamuasumitesse.
Sel või järgmisel aastal on kavandanud rattaringlusega liitumist ka linnaga piirnevad Luunja ja Kambja vallad.

Rattaringlust haldav Tartu Linnatransport hangib laiendamiseks vajaliku tehnika Tartusse rattaringluse rajanud Kanada firmalt Bewegen Technologies Inc. Tänavune koroonakriis on laiendamiseks vajaliku tehnika hankimise edasi lükanud, mistõttu jääb uute parklate avamine sügisesse.

Rattaringlus avati Tartus 2019. aasta juunis ja saavutas tartlaste hulgas suure populaarsuse. Tartu Linnavalitsuse ja ajalehe Tartu Postimees ühisel konkursil “Tartu aasta tegu 2019” hääletasid tartlased aasta tähtsaimaks teoks Tartu rattaringluse avamise.

Tartu rattaringlus koosneb 750 jalgrattast ja 69-st üle linna paiknevast parklast. 510 ratast on elektrilised ja ülejäänud 240 on tavarattad.
Rattaringlussüsteemi rajamist rahastati Euroopa Regionaalarengu Fondi linnapiirkondade meetmest, projektist SmartEnCity ja Tartu linna eelarvest.

Autor: Kiur Kaasik